10-12-2016 Ruta fora terme per l'Ardenya

Gran ruta circular per l’espai protegit Ardenya-Cadiretes movent-nos pel triangle St Feliu-Tossa-Llagostera; després de travessar el massís de l’Ardenya i de passar pel Puig de Cadiretes arribarem a la mateixa platja de Tossa; fins a Llagostera farem l’enllaç per l’important camí del Pel.legrí; un trajecte molt bonic i completament ciclable.

Sortim de St. Feliu i per la pista de la Divina Pastora guanyem la carena que anirem seguint per la vessant del migdia (St. Benet, can Codolar, can Cabanyes); travessem la carretera de St. Grau per arribar al Pla de les Pinyaques al mateix peu del cim de Cadiretes que tenim a tocar a 200mts.
Del mateix Pla iniciem un llarg descens seguint sempre les traces del GR obviant diferents trencants a dreta i esquerra fins arribar a l’ermita de la Mare de Déu de Gràcia; aquí deixem el GR per continuar de baixada per una pista ara amb les marques d’un sender local que ens conduïrà fins a la riera i zona esportiva tossenca.
Arribats a la platja de Tossa hem de guardar forces per pujar fins el capdemunt de la Vila Vella i delectar-nos amb panoràmiques de postal.
A 2 kms de Tossa seguint la carretera de Llagostera i a l’alçada del complex turístic de St. Eloi enllaçarem amb el camí del Pel.legrí; aquest camí encantador i molt ben condicionat amb fites que ens indiquen Camí de Terra Negra ens conduïrà fins aquest important coll on conflueixen 4 termes (Llagostera, Tossa, Caldes i Vidreres).
El camí continua paral.lel a la carretera fins al mas de can Noguera des d’on per l’asfalt arribarem a Llagostera per enllaçar amb el carril bici.

Haurà estat un recorregut d’una seixantena llarga de Kms i un desnivell acumulat de prop de 1000mts molt representatiu de les possibilitats cicloturístiques del massís de l’Ardenya.

I per acabar un muntatge simpàtic.